DORMIR ES FONAMENTAL PER LA NOSTRA SALUD MENTAL I CORPORAL

Hola de nou!

Avui  parlaré de la importància que te el descans en la nostra vida quotidiana i et donaré uns quants consells.

Segons uns estudis uns quatre milions d’espanyols pateixen dificultats per a dormir de manera adequada.

Si la teva son no és tot el reparadora que el teu cos necessita, a continuació et dono uns consells bàsics.

  1. Ajusta els teus horaris als cicles de llum. Es important anar a dormir sempre a la mateixa hora en un ambient fosc i sense sorolls.
  2. Evita sopars abundants abans d’anar a dormir, deixa passar 2 hores entre el sopar i l’hora d’anar a dormir.
  3. Les begudes amb cafeïna i teïna, millor no prendre-les unes hores abans d’anar a dormir, com ja saps son estimulants.
  4. Adéu al mòbil, la dependència d’aquests aparells electrònics pot afectar la nostra son.                                                                                        “Desconnecta’ls 1 hora abans d’anar a dormir.”
  5. Fes una dutxa o bany d’aigua calenta al vespre, doncs ajuda a relaxar la musculatura.
  6. Evita migdiades de més de 30 minuts, si el cos ja ha descansat, costarà més agafar el son.

Dormir és fonamental per a la nostra salut mental i corporal. Una persona que no descansa bé està més debilitada i per tant més exposada a malalties.

Existeixen diferents substàncies d’origen natural (sense dependència) que ens poden ajudar a dormir més i millor.

Us anomeno unes quantes substancies que beneficien al son:

.- Passiflora, Amapola de Califòrnia, Valeriana: són plantes que tenen beneficis en trastorns de la son i ajuden a la relaxació.

.- Melatonina és una hormona que es troba en el nostre cos que regula de manera natural el “rellotge biològic”.

.- Magnesi és un mineral present a la nostra dieta que intervé en la reducció del cansament, fatiga muscular i contractures.

Acabo el post desitjant que hagi estat interessant i que prenguis nota dels meus consells.

Fins al proper post i que tinguis un bon descans!