El trastorn del viatger: com evitar-lo

Benvinguts de nou al nostre bloc amics,

Amb l’arribada de l’estiu, comencen les últimes planificacions pels viatges tan esperats al llarg de tot l’any. Ja sigui una escapada d’un cap de setmana o unes vacances que, pels més afortunats, podran gaudir de més temps fora de casa, hi ha certs trastorns que ens poden afectar i, conseqüentment, fer que les nostres vacances no vagin tan bé com esperàvem. Es deu, principalment, als canvis respecte als patrons d’alimentació que se segueixen durant el viatge, i més puntualment, a les intoxicacions alimentàries.

És freqüent, quan ens trobem fora de casa, l’aparició de diarrees produïdes per microorganismes que es troben a l’aigua o als aliments consumits fora de casa, ja sigui degut a una manipulació, emmagatzematge o una conservació incorrecte.

Què puc fer per prevenir-ho?

Com ja hem comentat, els trastorns intestinals majoritàriament són deguts a un canvi de l’aigua, pel que una manera ben fàcil de prevenir possibles diarrees és consumir només aigua embotellada o refrescos, evitant en la mesura del possible els glaçons. Tanmateix, si el destí de les vostres vacances no hi ha una potabilitat de l’aigua segura, recomanem també rentar-vos les dents amb aigua embotellada i evitar ingerir aigua de la dutxa.

També és important mantenir certa cura respecte els aliments: si són crus, com ara bé la fruita, optar per consumir tots aquells que es puguin pelar, i si parlem de carn o peix cru, evitar a tota costa menjar-lo al carrer en paradetes o de venda ambulant. Cal recalcar la importància de rentar-se bé les mans amb sabó, més especialment abans dels àpats.

I si ja és massa tard…?

Si quan estàs llegint aquest article malauradament ja et trobes malament, has de saber que el millor que pots fer és mantenir una hidratació constant i adequada per evitar empitjorar la situació amb una deshidratació. La solució més fàcil i ràpida són els sèrums ja preparats que, a més de l’aigua, aporten tots els electròlits perduts pels excrements. Segons el grau de gravetat, caldrà anar afegint aliments sòlids a la dieta a poc a poc, segons la millora: torrades, arròs blanc, peix blanc, poma al forn… sempre primer en petites quantitats i, en funció de la tolerància, anar augmentant la dosis.

Prevenció amb prebiòtics

A més de prendre les precaucions obligatòries de tot viatger que ja hem comentat anteriorment, és molt recomanable fer una prevenció adequada i portar a la maleta un probiòtic que ens ajudi a mantenir el nostre intestí en bon funcionament.

Des de Farmàcia Dorca recomanem Kyo·Dophilus amb enzims digestius, complement alimentari a base de 3 ceps bacterians presents en el cos humà i enzims digestius que ajuda a regenerar la flora intestinal beneficiosa i a facilitar el procés de la digestió..

 

Moltes gràcies per llegir-nos, i fins al pròxim post!

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *