Què menjar si no tens gana

Benvinguts de nou al blog!

Després de passar aquestes festes de Nadal i any nou és normal que el nostre apetit no sigui el mateix que abans de les festes. A més a més, amb la baixada de les temperatures de les últimes setmanes els casos de grip i de virus estomacals han augmentat considerablement. Sigui com sigui, és important que mengis alguna cosa per calmar el teu estómac i mantenir nodrit el teu organisme.

Opta sempre per aliments rics en nutrients

Apunta’t aquests aliments per aquestes ocasions en que no tenim massa gana:

  • Arròs blanc:És part de la dieta tova que sovint es recomana en casos de virus estomacals. Si pots triar, evita l’arròs integral ja que l’arròs blanc té més nutrients essencials.
  • Compota de poma: Fruita de sabor suau que t’ajudarà a no tenir tantes nàusees.
  • Plàtans: Menjar fruites baixes en àcid com els plàtans evitaran la possible sensació de mareig i no estimularan les nàusees. A més, són rics en potassi i magnesi, especialment útils per casos en risc de deshidratació a causa dels vòmits.
  • Ous durs: Tenen molta proteïna i no aporten fibra que pugui irritar els intestins.
  • Cereals baixos en fibra:Són una alternativa als carbohidarats, més saludables i no et causaran cap tipus de mal.

En general, independentment dels aliments que ingereixis, és important que mengis en petites quantitats més freqüentment durant el dia. Si t’obligues a menjar sense tenir gana, és molt possible que el menjar et senti pitjor, per això recomanem fer més àpats amb menys quantitats.

Recorda que si davant d’un parell de dies la fam no torna, hauràs de visitar el teu metge. La teva nutrició és molt important pel teu benestar, tant físic com psicològic.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *